Subject: Insolatsiooni nõuded hoonetes
From: "Noeela Kulm" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Mon, 26 May 2025 13:45:24 +0300

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Soovin teada, kas Eestis on insolatsiooni ehk päikesevalguse kestus 
reguleeritud mõne õigusaktiga ja kui on, siis millisega? Kui ei ole, siis 
kas insolatsioon on reguleeritud üksnes Eesti standardiga EVS-EN 
17037:2019+A1:20021 „Päevavalgus hoonetes“? Kas tegemist on soovitusliku 
dokumendiga, mille järgimise vajaduse üle võib igakordselt otsustada kohalik 
omavalitsus (nt detailplaneeringu koostamise raames)?

Kas standardiga EVS-EN 17037:2019+A1:20021 on reguleeritud päevavalguse 
kestus ehk insolatsioon üksnes haiglapalatites, lasteasutuse rühmaruumides 
ja elamutes (standardi punkt 5.3.1)? Kas muudes hoonetes, nt äriruumides 
(kontorid jms) pole insolatsioon reguleeritud?

Lugupidamisega

Heade soovidega

Noeela Kulm
Kobras OÜ projektijuht, keskkonnaekspert
 <mailto:[email-masked]> [email-masked], mob 5693 9300

Kobras OÜ  │ Riia 35, 50410 Tartu  │   <http://www.kobras.ee/> www.kobras.ee 
│  tel 7300 310 │

Käesoleva kirja sisu, sh sellele lisatud failid, on konfidentsiaalne ja on 
mõeldud ainult kasutamiseks teate adressaadile. Igasugune käesoleva kirja 
kasutamine, avaldamine, kopeerimine ja kõrvalistele isikutele näitamine 
vastuolus selle eesmärgiga, on keelatud. Kui Te olete saanud käesoleva kirja 
eksimuse tõttu, palun teavitage sellest koheselt kirja saatjat ning 
kustutage saadud kiri koos kõikide lisadega.